Dalsøyra skule
|
Skulehage - bærekraftig lokalprodusert mat
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Elevane skal få nysgjerrigheit, kunnskap og erfaring om mat dei sjølv kan produsere/sanke.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn, 8. trinn, 9. trinn, 10. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
lokale bønder/produsenter
|
Danielsen ungdomsskule Osterøy AS
|
Kortreist mat. Eit utvida prosjekt der elevar får nærare kjennskap til kvar maten kjem frå, og korleis ein kan nyttiggjera seg naturlege råvarer.
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Elevane deltar i slakting av hjort og lam, og foredling av mat. Driva eigen minigard med høns, geit og kaniner. Eigen grønsakshage. Hovedmålsetting for prosjektet. Elevane har større kjennskap til, kunnskap om, og begeistring for viktige naturlege matressursar og korleis ein nyttiggjer seg desse i eit berekraftperspektiv.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
8. trinn, 9. trinn, 10. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Osterøy kommuneLokalt hjortevalLokal kulturberar og slaktarNabobonden
|
Eid ungdomsskule
|
Bærekraftig utvikling - Energiproduksjon
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Elevane skal drøfte positive og negative sider knytt til ulike typar energidproduksjon i nærområdet (vindkraft, vasskraft, solenergi, fjordvarme). Vi ynskjer at dei på same tid skal kunne reflektere rundt etiske, økonomiske og miljømessige spørsmål i samband med dei ulike formene for energiproduksjon.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
8. trinn, 9. trinn, 10. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Sogn og Fjordane EnergiMehuken VindkraftverkFjordvarme AS
|
Fitjar vidaregåande skule
|
Berekraftig utvikling lokalt og globalt
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Me ønskjer å gjennomføra ei temaveke om berekraft på skulen vår i skuleåret 2021-2022, i tillegg til å spreia ulike aktivitetar om temaet berekraftig utvikling utover i skuleåret. Elevane skal arbeide med temaet både tverrfagleg og dei i dei einskilde faga, og dei skal samarbeida med både lokalt næringsliv og kommunale verksemder som grunnskular og ulike tilbod for eldre. Fokuset blir både på globale berekraftsutfordringar, og på kva ein kan gjera lokalt og privat for å sikre ei berekraftig utvikling. Dette blir det tredje skuleåret med ei slik satsing hos oss.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
VG1
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Fitjar kommuneMidtfjellet vindkraftSamarbeidsrådet for SunnhordlandFitjarposten (lokalavis)Ein eller fleire av dei lokale havbruksverksemdene
|
Fjell ungdomsskule
|
Bærekraftig matproduksjon
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Gjennom dette prosjektet skal elevene lære å produsere og anvende egenprodusert mat som en innfallsvinkel til bærekraftig utvikling.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
9. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Nelson GardenDNTRema 1000Lokal bonde med traktor og plogLokale bedrifter ift jord og pukk.
|
Flaktveit skole
|
Biologisk mangfold på Flaktveit skole
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Gjennom prosjektet ønsker vi å skape beviste og handlekraftige elever som kan ta gode reflekterte valg rundt bærekraftig utvikling.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Bunnpris Ulvedalen
|
Follese skole
|
Operasjon matsvinn og skolehage
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Matsvinn og skolehage hånd i hånd - Follese sitt bidrag til bærekraftig utvikling
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Heimbygdlaget i TræMatjungelenSPAR FolleseFollese Kultursenter
|
Fyllingsdalen videregående skole
|
Bærekrafttenkning gir kompetente samfunnsborgere
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Utvikle og gjennomføre et tverrfaglig undervisningsopplegg, der elevene jobber utforskende med tema knyttet til bærekraft. Elevene skal tenke kritisk, men samtidig erfare at de selv kan komme med løsninger som har betydning for et mer bærekraftig samfunn. Læringen skal ta utgangspunkt i elevenes egne erfaringer og engasjement omkring bærekraft. Målet er at resultatet blir tatt med videre, ut av skolen og inn i samfunnet.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
VG1
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Fremtenkt
|
Gaupne skule avd skule
|
Bærekraftig lokal matproduksjon
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Lære om bærekraftig matproduksjon og sanking/fiske i nærområdet. Me ynskjer at elevane skal kunne; - ulike typar fiske og bearbeiding av fisk på ulike måtar, - sanke og foredle ulike typar frukt, grønsaker og bær. - årshjulet til lokale sauebønder. Lamming, klipping, slakting, foredling. - så, stelle, hauste og vidareforedle grønsaker, salat og liknande.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Luster jakt og fiskelagHafslovatnet grunneigarlagSlaktarBondegardar i nærområdetSogn folkemuseum
|
Kaland skole
|
Økosystemet rundt og i Kalandsvannet før, under og etter åpning av ny E39
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
I år 2022 åpner den nye E39 mellom Fana og Os. Dette betyr at store deler av trafikken, som i dag går rett forbi Kaland skole, vil forsvinne. Kaland skole ligger på Sineset, en utstikker i Kalandsvannet, den største innsjøen i Bergen og hjemsted for en rik flora og fauna. Deler av Kalandsvannet er naturreservat. I tillegg er Kalandsvannet omgitt av fjell, skog og landbruksjord -kulturlandskap og kulturminner. Et stort økosystem som høyst sannsynlig lider under en enorm daglig trafikk. Vi, på Kaland skole har med andre ord et fantastisk spennende og rikt nærområde som snarlig vil gå gjennom store trafikale forandringer. Og hva skjer da med økosystemet? Hva skjer med miljøet og trivselen i skolens nærmiljø? Derfor ønsker vi å forske på de forandringene som vil skje i nærområdet året før den nye E39 åpner, året under omleggingen og året etter, altså over en tre års periode. Vi ønsker at hvert trinn skal ha sitt fokusområde med forankring i de nye læreplanene. Det er viktig at elevene selv får stille spørsmål og få tid til undring og utforskning, og vi ønsker i tillegg og i hovedsak å forske på: Hva omleggingen gjør med oss som mennesker fysisk og psykisk? Sykler vi mer? Merker vi at det er mindre trafikkstøy? Bruker vi nærområdet mer aktivt? Trives vi bedre? Hva skjer med det lokale næringsliv? Boligprisene? Hva skjer med floraen og faunaen? Blir det flere arter og flere individer? Hva skjer med vannet? Blir vannkvaliteten bedre? Hva skjer med luften? Blir den renere? Blir det mindre forsøpling og forurensing i nærområdet? Og hva skjer med kulturminnene og kulturlandskapet rundt oss? Vi håper selvfølgelig at vi kan se en positiv og bærekraftig utvikling i økosystemet i løpet av prosjektet. Og at elevene blir mer bevisste på bærekraftig utvikling og den innvirkning en stor trafikal belastning har på miljøet, samfunnet og naturen. I tillegg håper vi at vi oppnår en felles forkjærlighet for naturen, miljøet og vårt fantastiske nærområde Kaland. At elevene ser at de hver især og sammen kan gjøre en forskjell og at det nytter å jobbe for et mer bærekraftig samfunn.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
BIR og Clean shoresSykkelkidsaKalandsvannets grunneierlag/Kalandsvikas naturreservat Bergen kommune Luftkvalitet Vegvesen
|
Litlabø skule
|
Fornybare energikjelder i vårt distrikt
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Gjere elevane medvitne på kva fornybare energikjelder som er utarbeida i vårt distrikt og korleis lokale bedrifter arbeider med denne utviklinga på ein innovativ måte.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
6. trinn, 7. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
SKLKværner StordWärtsila StordSustainable Energy Norsk katapultsenter
|
Raudeberg skule
|
Lønner det seg å dyrke poteter på Raudeberg?
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Få aktive læringsmåtar frå starten på skulegangen, og i overgangen frå barnehage. Knyte opplæring i berekraftig utvikling til lokalmiljøet, både historisk og med tanke på framtida.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
1. trinn, 4. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Skarevik barnehageKystmuseet i Sogn og FjordaneLokal matbutikkEldre i bygda
|
Skjolden oppvekstsenter avd skule
|
Plasten som ingen ser.
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Målsettinga med prosjektet er å lære barna om bærekraftigutvikling. Vi vil at dei skal bli bevisst på kva dei sjølve kan gjere for å skape eit godt miljø. Vi vil ha mykje fokus på plast. Kva bruker vi plast til? Lære om plast og redusere bruken av plast. Vi må lære om utfordringa med plast i naturen. Vi vil også jobbe med insekta si rolle i naturen.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
1. trinn, 2. trinn, 3. trinn, 4. trinn, 5. trinn, 6. trinn, 7. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
ForeldreBønder og fiskararKommuneplanleggjar i Luster kommune- Kommunestyre SimasSNO
|
Stiftelsen Røde Kors Nordisk United World College
|
The Food Waste Project
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Our aim was to measure and display plate waste with a smart scale and connected display system in the cantina, which we have started in October 2020. Now we are at the phase of data collection and process, the data we can use in several subjects to learn about the environmental, social and economic cost of wasting food and processing primary data and using formal language about statistics and food waste in different languages. The project gives an opportunity to provide not just a simple measure of the waste but relatable information about the consequences of wasting that has significantly higher potential in changing habits. Students who participate in the daily running of the smart scale and display system will have a direct influence on the environmental procedures and menu planning of the school.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
VG1
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
FoodWasteTech IT, Cleaning and Kitchen staff of the schoolStudent Council UWC Connect Leirskole
|
Storetveit skole
|
Elevbedrifter for å ta vare på hele nærmiljøet vårt, både naturen og menneskene!
|
Mer info
Hovedmålsetting for prosjektet.
Elevene på Storetveit bryr seg om hele nærmiljøet sitt (naturen og menneskene). De har kompetanse til å ta vare på det og utvikle det positivt for fremtiden, og de har fått trene på å ta vare på det gjennom tiden sin på Storetveit skole.
Trinn ved skolen som deltar i dette prosjektet:
8. trinn, 9. trinn, 10. trinn
Hvilke samarbeidspartnere utenfor skolen vil bli trukket inn i prosjektet?
Ungt entreprenørskap - vestlandRøde korsMette Havre - Spis opp maten dinSwecoBærekraftig Liv Landås/Løvstakken
|